יום רביעי, 6 במאי 2015

השיעור השני באייקידו

אָייטֶה
נושא השיעור השני הוא ״אָייטֶה״, או בעברית - שותף. לימוד הטכניקות באייקידו נעשה כמובן בהתמודדות מול תוקף, אך אנו מכנים אותו שותף. לא אוייב ולא יריב.

בהשלכה לחיים, עקרונות האייקידו מלמדים אותנו שכאשר מתעורר עימות, ניגוד אינטרסים, כעס או ריב עם מישהו, במקום להתייחס אליו כאל יריב, אנו מנסים להתייחס אליו כאל שותף לפתרון הבעיה.

מייסד האייקידו

סוּמִי אוֹטוֹשִׁי
העקרונות הבסיסיים של האייקידו מתורגלים תוך שמירה זה על זה, תמיכה ועזרה הדדית. לאחר שערכנו חזרה על קוֹהוֹ אוּקֶמִי (נפילה לאחור), נעזרנו זה בזה כדי להתחיל להתרגל ליפול לא לבד, אלא כתגובה למשהו שהשותף שלנו לאימונים מבצע. הטכניקה שנבחרה לצורך זה נקראת סוּמִי אוֹטוֹשִׁי (הפלה אלכסונית).



כמובן שהטכניקה עדיין מבוצעת באופן הרבה יותר פשוט ואיטי מהמתואר בסרטון. החשוב בשלב זה, הוא להתחיל להבין מה זה אומר להיות שותף בו שאפשר להעזר, לסמוך ולהיתמך.

טֶנְקָאן
באייקידו קיימות תנועות גוף שמאפשרות לנו להתמודד עם התקפה. תנועות אלה קרויות ״טָאִי סָבָּאקִי״, ואחד מהטאי סבאקי הללו נקרא ״טנקאן״. טנקאן מאפשר לנו להתמקם במקום בטוח, לקבל תמונה מלאה של הסביבה ולהתמקם כך שמקבלים את אותה נקודת המבט של התוקף.

כמטאפורה תנועתית, הטנקאן מלמד אותנו, כיצד להתמודד עם מקרים של אי הבנה, כעס, טענות כלפינו וכו׳, ולנסות לבצע ״טנקאן פנימי של הנפש״ ולהקשיב ולהבין, ולא למהר לתקוף או להגיב. טנקאן מלמד אותנו לראות את התמונה הגדולה ואת מה שמאחורי המילה שפגעה בנו. טנקאן מסייע לנו לבדוק האם אפשר להגיע להבנה. גם כאשר אין הסכמה ניתן לפחות להגיע להבנה הדדית.






בשיעורים הקרובים נתחיל להכיר את החרב של האייקידו - את הבּוֹקֶן. נלמד אודות הקשר ההדוק בין הבוקן לבין התנועות שמבוצעות בידיים ריקות.

בסרטון הבא אפשר למצוא כמה מהתנועות שלמדנו וכן כמה וכמה נושאים בהם נעסוק בהמשך הסדנה:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה