יום רביעי, 20 באפריל 2016

מגוון דרכים לביצוע ההתקפה יוֹקוֹמֶן אוּצִ׳י

מצאתי מספר גישות לביצוע ההתקפה האלכסונית / צדדית, יוקומן אוצ׳י. מעניין יהיה להתאמן על גישות שונות מאלה שאנו רגילים אליהן. הנה שלוש גישות שונות מהותית זו מזו. כולן מודגמות בדוג׳ואים וותיקים מאוד בהם מלמדים מורים שלמדו ישירות ממייסד האייקידו. לכן ככל הנראה אין דרך אחת ויחידה להתאמן בה על יוקומן אוצ׳י, וכדאי להכיר את מגוון הדרכים כדי שנוכל להתאמן בהנאה וביעילות גם עם מתאמנים מסגנונות ומדוג׳ואים שונים.

1. יציאה מהקו של טורי: בדוג׳ו שלנו נהוג להתחיל באיי האנמי, להתקדם עם הרגל האחורית בצעד גדול קדימה אל צידה החיצוני של כף הרגל הקדמית של טורי. כהמשך ישיר, הרגל השניה נעה אף היא הצידה כדי לעמוד בהאנמי באופן מוגן. בוידאו הבא ניתן לראות צורה זהה החל מ 1:30: ההדגמה היא בדוג׳ו של יָמָאדָה סנסיי (דאן 8) על ידי תלמידיו.




2. התקדמות ישרה לגמרי: בהומבו דוג׳ו מורים רבים מקפידים על יוקומן אוצ׳י בו ההתקדמות היא ישרה לגמרי אל מול הרגל הקדמית של טורי. בוידאו הבא ניתן לראות זאת בבירור. ההדגמה היא של דוֹשׁוּ (נכדו של מייסד האייקידו).



3. התקדמות עם רגל נגדית: הדגמה נוספת של יוקומן אוצ׳י של מורה בכיר נוסף: סוּגָנוּמָה סנסיי - דאן 8. כאן התוקף מתקדם עם רגל אחת ותוקף עם השניה. הנה וידאו שמציג התקפה זו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה